onsdag 12 november 2008

Dagens fynd

Ja, så har även jag varit runt en sväng på diverse välgörenhetsaffärer och gjort lite fynd.



En tröja som jag började repa upp för att återvinna lite garn. Tur att det var ett billigt övningsobjekt för det var inte det lättaste, jag lyckades sprätta på fel ställe så det blev en massa korta garnbitar i en enda stor härlig röra. Men det var roligt och gav mersmak så jag kommer definitivt att göra om försöket.


Och så blev det 4 st inbundna böcker om Tom Ripley av Patricia Highsmith för ynka 16 kronor. De av er som har sett filmen The Talented Mr Ripley med Matt Damon i huvudrollen vet vad jag snackar om.
Den första boken skrevs redan 1955 och den håller än. Skall bli roligt att läsa om Mr Ripleys vidare öden.

Det var en lyckad tur.

1 kommentar:

Susilull sa...

Visst är det kul att göra fynd!! Böckerna var ju ett kanonfynd, och garnet du skall nysta upp ser också fint ut.

Garnet jag fick i Garn & Te-bytet är verkligen underbart, jag klappar och sniffar.. och jag tror det ska få bli ett par vantar med flätmönster, men andra förslag mottages tacksamt!