torsdag 6 november 2008

Bullbasker


Nu är jag i gång med nästa stickning. Det här skall bli en basker med hålmönster. För att få det rätta stuket på baskern så har jag valt ett grövre garn än vad det står i mönstret. Jag hoppas att det gör att den blir lite större och "bulligare" än originalet. Eftersom jag inte hade rätt längd på vajer hemma så stickar jag i den s.k Magic Loop-metoden då man skall ha en lång vajer.
Det är första gången som jag gör ett hålmönster så det gäller att hålla tungan rätt i mun. Jag har redan stickat baklänges flera varv. Gör om gör rätt...

4 kommentarer:

PetraO sa...

Hej! Vilken fin blogg du har - ska bli spännande att följa! Vad det verkar roligt med korgtillverkning, kan förstå att det är beroendeframkallande.

Fidiluren sa...

petrao - Hej och välkommen och tack för dina vänliga ord. Är ju nybörjare på det här så jag har inte lärt mig alla finesser ännu men det kommer väl allt eftersom.
Jag tycker att du skall ta och prova på lite snörarbeten. Det finns bra böcker som beskriver hur man gör. Lycka till!

Susilull sa...

Tack för besöket på min blogg - och kul att hitta din!
Jag följer din basker med hålmönster, det är nog den det lutar åt, om jag bra får satt igång..
Det där med bookcrossing lät ju kul!

Ha en skön helg!

Fidiluren sa...

Susilull - BookCrossing är jättekul. Jag har läst och fått tips om så mycket nya böcker som jag aldrig hade hittat själv. Och nya vänner kan man aldrig få för mycket av.
Angående baskern så växer den, fast alldeles för mycket. Den blir stoor...